Mokymo programa
„Raibos kalbos“ anglų kalbos programa skirta mokyti ikimokyklinio amžiaus vaikus nuo 3 metų. Mokomoji medžiaga parengta pagal Oksfordo, Makmilano ir Longmano ankstyvojo anglų kalbos mokymo programas ir orientuota į mokytojo ir vaiko bendradarbiavimą. Parengta medžiaga yra įdomi ir įvairi. Ją naudodami padėsime mažyliui suvokti pagrindinius anglų kalbos reiškinius, skatinsime kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir smalsumą.
Per anglų kalbos pamokėles vaikai dalyvauja įvairioje veikloje, kuria vystomi judėjimo, kalbos, mokslo, gamtos, meno (muzikos ir tapybos) ir vaidybos gebėjimai. Mokytojai stengiasi lavinti vaikučių stipriąsias puses, gebėjimus ir sudominti juos. Pagal mūsų anglų kalbos mokymo programą vaikams ne tik padedama mokytis anglų kalbos, bet taip supažindinama su anglakalbių šalių kultūra ir tradicijomis. Dažnai rengiame temines pamokas, per kurias aptariame šventes, pvz., Velykas, Kalėdas ar Helouvyną. Aktyviai dalyvaudamas mokymo procese (žaisdamas, dainuodamas ar vaidindamas), vaikas pamažu įsigilina į naują ir nepažįstamą kalbos aplinką. Mokome trimis mokymo lygiais, išlaikome mokymo tęstinumą mokantis sekančiais mokslo metais.
Mokytojai stengiasi lavinti vaikučių stipriąsias puses, gebėjimus ir sudominti juos. Pagal mūsų anglų kalbos mokymo programą vaikams ne tik padedama mokytis anglų kalbos, bet taip supažindinama su anglakalbių šalių kultūra ir tradicijomis. Dažnai rengiame temines pamokas, per kurias aptariame šventes, pvz., Velykas, Kalėdas ar Heloviną. Aktyviai dalyvaudamas mokymo procese (žaisdamas, dainuodamas ar vaidindamas), vaikas pamažu įsigilina į naują ir nepažįstamą kalbos aplinką.
Programos TURINYS
Happy Hearts Starter –
žodžiai, dainelės, istorijos
(pdf. failas)
Happy Hearts 1 –
žodžiai, dainelės, istorijos
(pdf. failas)
Happy Hearts 2 –
žodžiai, dainelės, istorijos
(pdf. failas)
Discover with Dex 2 –
žodžiai, dainelės, istorijos
(pdf. failas)
Kodėl ŽAIDIMAI yra tokie svarbūs mokantis?
Labai svarbu, kad vaikas norėtų mokytis, todėl žaidimai tam labai puikiai tinka. Ikimokyklinio amžiaus vaikams žaidimai yra neatsiejama jų raidos dalis, tik žaisdami jie gali natūraliai, be streso ir didelių pastangų mokytis užsienio kalbos. Vaikams patinka žaisti, nes tik žaisdami jie nebijo išbandyti kažką nauja, todėl žaidimas – svarbiausia kalbos mokymo priemonė. Žaisdami ne vieni, o grupėmis, vaikai išmoksta tarpusavyje bendrauti, kartu dirbti ir mokytis, dalytis su kitais ir padėti vienas kitam, draugauti ir netgi nebijoti paprašyti pagalbos. Žaidimais vystoma dėmesingumas, ištvermė, kūrybiškumas, smalsumas ir žinių troškimas. O žaidimus organizuojantis mokytojas yra ne organizatorius, bet aktyvus jų dalyvis.
Motyvaciją mokytis vaikui sužadina pats smagumas ir malonumas, kad su juo žaidžiama. Dauguma veiklų remiasi tipiniais vaikiškais žaidimais, tokiais kaip kutenimas (kutename šuniuką – „Let‘s tickle“), slėpimas, ieškojimas paslėpto daikto ir pan. Vaikai mokosi žaisdami. Tokio amžiaus vaikai yra judrūs, aktyvūs, tai ir nereikia jų tramdyti, galima tik nukreipti tą jų energiją tinkama linkme – žaisti aktyvius judėjimo žaidimus.
Kaip sukuriamas „KALBOS SRAUTAS”?
Vaiko raidos specialistų teigimu, efektyviausias vaikų mokymas yra jų buvimas žaismingame „KALBOS SRAUTE“, o ne pavienių žodžių mokymasis mintinai. Vaikai dalyvauja jiems smagiose veiklose ir nejučia įsisavina informaciją, žodžius, frazes. Todėl norint sužinoti, ko vaikas išmoko būrelyje, tėveliams patariame ne klausinėti atskirų žodžių, o sukurti panašias žaismingas situacijas ir pamatysime, kad žodelius jis atpažins pagal kontekstą.
Pavyzdžiui, paklausus vaiką, kaip angliškai bus „šokinėti“, dažniau vaikas neprisimins. Tačiau pradėjus šokinėti, vaikas iš karto įvardins: „jump, jump, jump!“, nes veiklos metu jis bus įsidėmėjęs žodį per veiksmą. Todėl, nors vaikai per pamokas išmoksta daug anglų kalbos žodžių, pagrindinis tikslas yra sukurti patrauklią terpę nesąmoningam, valios jėgų nereikalaujančiam kalbos įsisavinimui.
Vaikai kalbos mokosi natūraliai – jie yra įtraukiami į situaciją, kurioje tam tikras žodis ar frazė yra vartojami. Ikimokykliniame amžiuje labai veikia pamėgdžiojimo instinktas, todėl vaikams labai patinka vaidinti. Pamokose, sukurdami „KALBOS SRAUTĄ“, žaidžiame įvairias situacijas: parduotuvę, ūkio gyvenimą, džiunglių gyvūnus, dienos rutiną, restoraną, ledų parduotuvę, oro uostą ir kt.
Per pamokėles stengiamės vartoti kuo mažiau gimtosios kalbos, didžiąją dalį užsiėmimų bendraujame tik angliškai. Vaikas mokosi iš to, ką girdi. Demonstruojame angliškai, ką vaikas turi daryti, viską rodome mimika, gestais, judesiais ir maži vaikai, matydami vizualiai, labai greitai supranta žodžių reikšmę: „Listen!“, „Keep quiet“, „Close your eyes. Don’t look!“, „Let‘s go“ ir kt.
Mokymo lygiai
PIRMUS METUS 3-4 m. vaikučius mokome pagal „Happy Hearts Starter“. Kursą sudaro 6 temos. Kiekvieną temą sudaro 6 skyriai (pamokos) su dviem dainelėm. 7-ame skyriuje (pamokoje) vaikams suteikiama nauja galimybė pritaikyti išmoktą medžiagą per naują situaciją žaidžiant linksmus žaidimus, vaidinant, šokant ir dainuojant. 8-ame skyriuje (pamokoje) atliekama visa, ko buvo mokomasi ankstesnėse pamokėlėse vaidinant ir dainuojant karaokės daineles.
Kiekviena pamokėlė prasideda skatinimo užduotimi, kai surandamas katinėlis Kenny ir su juo pasisveikinama. Vėliau atliekamos įvairios „Ryto rato“ (angl. „Circle“) užduotys, tada užsiėmimai prie stalo (angl. „Table time activities“) ir baigiama atsisveikinimo (angl. „Bye-bye“) užduotėle.
ANTRUS METUS 4-5 m. vaikai tęsia mokymąsi pagal „Happy Hearts 1“ programą – anglų kalbos mokymo programa, orientuota į priešmokyklinio amžiaus vaikus ir jų pasitikėjimo savimi, pažintinių, socialinių, emocinių bei psichologinių įgūdžių skatinimą. Programoje temos yra sudėtos tvarka, leidžiančia mokiniams mokytis, kartoti ir plėsti anglų kalbos žinias.
Kurso metu vaikai tobulina ankstesniais mokymo metais įgytus klausymo ir kalbėjimo įgūdžius, toliau kaupia naudingą žodyną, lengvai atpažįstamą ir pritaikomą jų kasdieniame gyvenime. Smagūs veikėjai vabaliukai, lydintys vaikus viso kurso metu, motyvuojančios užduotėlės, žaidimai, dainelės, padeda formuoti teigiamą vaiko požiūrį į anglų kalbą ir į mokymosi procesą. Platus programos veiklų spektras, padeda vaikams įsisavinti informaciją skirtingais būdais: regimuoju, girdimuoju, jutiminiu, muzikiniu, vidiniu.
TREČIUS METUS 5-6 m. vaikučiai tęsią mokymąsi pagal „Happy Hearts 2“ programą – mokymo programa, skirta ikimokyklinio amžiaus vaikams, kurie jau yra mokęsi anglų kalbos. Ji leidžia sukurti vaikams malonią ir smagią mokymosi aplinką, kur mokymosi proceso pagrindas, kaip ir ankstesniais metais, išlieka – žaidimas. Žaislinis katinėlis Kenny, kurį galima pačiupinėti, su juo pažaisti, jį prakalbinti, dideli istorijų plakatai, spalvotos kortelės – tai priemonės, leidžiančios vaikams smagiai mokytis anglų kalbos žaidžiant, be įtampos.
Programą sudaro aštuoni skyriai. Skyrių sudaro 8-9 pamokėlės, kurias vienija ta pati tema. Mokydamiesi anglų kalbos su katinėliu Kenny, istorijų, dainelių, eiliuotų, lengvai įsimenamų tekstų dėka, vaikai lavina klausymo įgūdžius, mokosi taisyklingo tarimo bei intonacijos, pradeda susipažinti su anglakalbe kultūra.
KETVIRTUS METUS 6-7 m. vaikučiai mokosi pagal „Discover with DEX 2“ programą – šis kursas yra skirtas priešmokyklinio amžiaus vaikams, kurie jau yra mokęsi anglų kalbos. Ši nuotaikinga programa mokinius patraukia sudėtingesnių istorijų, situacijų paveikslėliais bei jų aptarimais anglų kalba, panaudojant, pakartojant kitų kursų metu įgytą žodyną bei gramatines žinias. Baigę šį kursą darželinukai įgyja tvirtą pagrindą tolimesniam anglų kalbos žinių tobulinimui pradinėje mokykloje.
REKVIZITAI
VšĮ „Raibos kalbos“
P. Plechavičiaus g. 18-38, Kaunas
Tel. +370 627 84430
El. p. raiboskalbos@gmail.com